Cross

Rowery MTB Cross – udane połączenie trzech różnych maszyn


Rowery MTB Cross to trafienie w dziesiątkę – udane połączenie najlepszych cech rowerów trekkingowych, górskich i szosowych. Rowery crossowe to maszyny uniwersalne i przygotowane zarówno do krajoznawczych wycieczek, jak i jazdy po lesie czy dojeżdżania do pracy lub szkoły. Rowery MTB Cross oferują komfort jazdy na rowerze trekkingowym dzięki dużym 28-calowym kołom, wygodnej pozycji za kierownicą i możliwości założenia dodatkowego obciążenia w postaci sakw czy toreb. Dzięki agresywnym elementom bieżnika po bokach opony rowery crossowe umożliwiają jazdę po lekkim terenie: lesie czy nieutwardzonych, gruntowych drogach podobnie jak rowery MTB. W takich przypadkach sprawdzają się też zamontowane w nich amortyzatory, które pozwalają na wygodną jazdę podczas pokonywania nierówności.


Rowery MTB Cross posłużą również jako wygodne maszyny do jazdy po szosach. Koła o odpowiednio dużym rozmiarze ułatwiają osiągnięcie większych prędkości, a blokada skoku amortyzatora sprawia, że cała siła mięśni może być efektywnie wykorzystywana do nabierania prędkości. Opony typu semi-slick, w jakie są wyposażone rowery crossowe, mają w swej środkowej części dość delikatny bieżnik, co powoduje niewielkie opory toczenia i ułatwia szybszą jazdę. Rowery MTB Cross marki Northtec to różne odmiany modeli Caledon oraz Madeira. Są wyposażone w osprzęt Shimano oraz przedni amortyzator firmy Suntour.

3399 zł

2599 zł

2299 zł

1999 zł

1799 zł

1599 zł

2299 zł

1999 zł

1799 zł

1599 zł

Rowery MTB Cross – najlepszy wybór, gdy nie wiesz na co się zdecydować

Rowery MTB Cross będą zwykle najlepszym rozwiązaniem dla osoby, które nie wie jaki rower powinna wybrać. Brak sprecyzowanych preferencji najczęściej oznacza, że rower ma być używany w wielu różnych zastosowaniach. Jednego dnia posłuży jako wygodny środek transportu do jazdy po przysłowiowe bułki, kiedy indziej, przy ładnej pogodzie, będzie wykorzystany do niezbyt długiej wycieczki mało uczęszczaną asfaltową drogą. Być może przyda się także na wyprawę do lasu lub do jazdy po zatłoczonych ulicach. Pogodzenie tak wielu różnych zastosowań wymaga kilku kompromisów, jednak w przypadku rowerów MTB Cross są one zawierane zupełnie bezkarnie.Rowery crossowe w zasadzie nie mają poważnych wad – dzieje się tak za sprawą tego, że ich użytkownicy wymagają od nich wszystkiego po trochu, nie żądają jednak perfekcji w żadnym z zastosowań. Jazda w terenie – owszem, ale nie będzie to zwykle wspinaczka kamienistą ścieżką czy zjazd wśród wystających korzeni, a raczej przejazd przez nadrzeczną łąkę czy leśną drogę. Jazda po szosie – tak, jednak nikt nie będzie wymagał szans bicia rekordów prędkości, wystarczy możliwość rozpędzenia się na tyle, by poczuć mocny powiew wiatru. Krótka wycieczka krajoznawcza – chętnie, przypuszczalnie jednak nie będzie wymagała objuczenia roweru przednimi i tylnymi sakwami ze sprzętem biwakowym, czy jeszcze dodatkowo torbą z przypiętą mapą, czy nawigacją gps zamocowaną na kierownicy.

Rowery MTB Cross – na co zwrócić uwagę przy wyborze

Decydując się na rower crossowy, warto upewnić się czy ma elementy kluczowe dla naszej wygody i zadowolenia. Jedną z ważniejszych cech roweru MTB Cross jest możliwość przyjęcia komfortowej, zbliżonej do wyprostowanej, pozycji za kierownicą. Geometria ramy powinna być tak opracowana, by ułatwiała jazdę bez nadmiernego obciążania kręgosłupa oraz nadgarstków. Kolejnym istotnym elementem pozwalającym na wygodną jazdę jest odpowiednie siodełko, stanowiące kompromis między bardzo miękkim i szerokim a wąskim i twardym. Taki wybór pozwoli zarówno na jazdę wymagającą nieco szybszego „kręcenia”, jak i na spędzanie na rowerze większej ilości czasu bez niepotrzebnych otarć i dyskomfortu.Przydatną funkcją jest możliwość zablokowania przedniego amortyzatora. Jest on bowiem niezwykle użyteczny na nierównościach, jednak na równej nawierzchni powoduje, że męczymy się nieco bardziej. Część naszej energii – jest to zwykle kilka lub nawet kilkanaście procent – jest pochłaniana właśnie przez amortyzator, a nie przekazywana przez nacisk na pedały do kół. O ile jest to trudne do zauważenia przy pokonywaniu krótkich dystansów, o tyle w razie kilkunasto- czy kilkudziesięciokilometrowej wycieczki może dać się we znaki.Ostatnim punktem, który dobrze jest wziąć pod uwagę, jest właściwe ogumienie. W rowerze crossowym najlepiej sprawdzą się opony typu semi-slick, które mają bardzo delikatny, szosowy bieżnik w swej środkowej części i bardziej terenowy na bokach opony. Dzięki takiej budowie pozwalają na sprawną jazdę szosą – jazda z bardziej gładką oponą w takich warunkach mniej męczy – oraz na jazdę w łatwym terenie, gdyż po zjechaniu z asfaltu bok opony zaczyna pracować, pomagając w utrzymaniu dobrej przyczepności.